سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
۰ نفر

به نظر می رسد نتانیاهو و گالانت و سایر مقامات رژیم اسرائیل هنوز نفهمیده اند که با کودک کشی و حتی حمله به نیروهای سازمان ملل، چادرهای آوارگان، خبرنگاران، امدادگران و در یک کلام در نوردیدن تمام مرزهای جنایت و وحشی‌گری به امنیت نخواهند رسید.

دکتر مراد عنادی تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی و رسانه

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر مراد عنادی تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی و رسانه نوشت؛ خبر کوتاه اما پرسروصدا بود انتقال سامانه ضدموشکی تاد از آمریکا به اسرائیل.
پوشش خبری گسترده در خصوص این تصمیم پنتاگون و مصاحبه با کارشناسان نظامی و امنیتی درباره کارآیی تاد بیش از آن که مبین کارایی این سامانه و بالابردن قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی باشد شاخصی از استیصال و درماندگی کوتوله های شرور یعنی نتانیاهو و گالانت در حل معادله چند مجهولی تامین امنیت سرزمین های اشغالی است که اکنون به معما و کلافی سردرگم برای موساد و ارتش اسرائیل و حامیانش بدل شده است.

از موجودیت و تولد نامشروع اسرائیل در ۱۹۴۸ تاکنون ۷۶ سال می گذرد با گذشت دهه ها هیچکدام از نسخه های رژیم صهیونی از ترور، اتمی شدن، توسل به اف ۳۵ و مرکاوا تا پناه بردن به سامانه گنبد آهنین نتوانسته امنیت آنها را تامین کند تردیدی نیست با این پیشینه و تجربه عینی، ارسال سامانه ضد موشکی تاد هم دوای درد اسرائیل نخواهد بود و معمای امنیتی این رژیم با امنیت تادی هم حل نخواهد شد.

به نظر می رسد نتانیاهو و گالانت و سایر مقامات رژیم اسرائیل هنوز نفهمیده اند که با کودک کشی و حتی حمله به نیروهای سازمان ملل، چادرهای آوارگان، خبرنگاران، امدادگران و در یک کلام در نوردیدن تمام مرزهای جنایت و وحشی‌گری به امنیت نخواهند رسید.

آنچه که در یک سال گذشته جهان شاهد آن بوده به تمسخر گرفته شدن دستاوردهای بشری بویژه در حوزه حقوق بین‌الملل و مصوبات سازمان ملل متحد از سوی کوتوله های شروری است که نه تنها در قبال جنایات بدون مرز خود پاسخگو نیستند که درسایه حمایت علنی سه عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، انگلیس و فرانسه) حتی به گوترش دبیر کل سازمان ملل نیز تشر می زنند و تصور می کنند با این رفتارهای نامعقول و خارج از پروتکل به امنیت خواهند رسید غافل از آن که درمان چالش امنیتی خود را در جای دیگری بایستی جستجو کنند.

بدون شک سامانه ضدموشکی تاد هم به رغم همه تبلیغات و عملیات روانی رسانه های صهیونیست محور، به سرنوشت گنبد آهنین دچار خواهد شد و معمای امنیت برای اسرائیل همچنان پیچیده و لاینحل باقی خواهد ماند، کما اینکه با حمله پهپادی موفق حزب الله به مقر تیپ گولانی و برجا گذاشتن ده‌ها کشته و زخمی بر مجهولات این معما افزوده شده است.

انسان قرن بیست و یکمی از مشاهده روزانه تصاویر کودکان زخمی و در حال درد کشیدن از زخم بمب های آمریکایی و اسرائیل غمناک وخشمگین است و با برپایی تظاهرات در نقاط مختلف جهان در حمایت از مظلومان غزه و لبنان، فریاد می زند حل معمای امنیت نه در ارسال اف ۳۵و تاد برای اسرائیل که در پایان دادن به اشعالگری رژیم اسرائیل نهفته است.

جهان انتظار دارد مدعیان حقوق بشر و آزادی انسان ها به جای امنیت تادی با پیچاندن گوش کوتوله های شرور آنها را مجازات کنند تا به حقوق مردم فلسطن و لبنان بر اساس مقررات بین المللی احترام گذاشته، به جنایات و سیاست اشغالگری خود پایان دهند.

البته کارنامه حامیان اسراییل و حمایت تمام قد آنها از جنایات، تروریسم دولتی و اشغال گری رژیم صهیونیستی نشان می دهد جنایتکاران تنها با زبان قدرت از شرارت دست خواهند کشید.

کد خبر 890888
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha